vasárnap, november 15, 2015

102. Álom



Eszti:

Egy hídon álltam, és nagy feketeség vett körbe. Aztán hirtelen megrázkódott a föld, és egy nagy fénycsóva keletkezett a semmiből. Bevilágította a hidat, aztán ahogy jött el is tűnt. A hideg betonon kívül semmit nem éreztem. Nem láttam senkit magam körül. Egyedül voltam az építményen, sőt, volt egy olyan érzésem, hogy az egész városban.
A híd megremegett, aztán kezdett összedőlni. Nem hallottam hangokat, csak azt láttam az újra felvillanó fényben, hogy a pilléreket elnyeli a folyó. A lábam mellett leomlott egy nagy darab beton, és csobbanva tűnt el a nagy és fekete folyóban. Még időben sikerült odébb ugranom, mert egy újabb darab szakadt le a hídból. Megint nem láttam senkit, és semmit. Hirtelen berobbant a tudatomba egy robbanás és sikítozás hangja. Aztán megint nem hallottam semmit. A híd korlátjába kapaszkodtam, de éreztem, hogy az megint megremeg. Aztán süllyedni kezdtem. Valami fejbe talált, és éreztem, hogy zuhanok.
Szorosan behunytam a szemem, és úgy vártam, hogy elnyeljen a víz.
De… Nem az történt. Valami puhára estem. Meghaltam volna?
Lassan résre nyitottam az egyik szemem. Majd mindkét szemem felpattant, és pislogni kezdtem. Mi a fene?
Egy réten ültem, a puha zöld fűben. Mellettem pillangók repkedtek a színes virágokon, meg szitakötők, valahol nem messze tőlem csobogott egy patak. A vállamon egy katica mászott. Valahonnan nevetést hallottam, így felálltam, és arrafelé indultam.
Meztelen talpamat simogatta a puha föld. Lépteim zaját elnyelte a magas fű, ami a térdemig ért. Kék és sárga pillangók repkedtek körülöttem, a katica meg a vállamon utazott.  Már láttam a kislányt, aki hasonlított az egykori önnmagamhoz, és aki teli torokból kacagott egy bukfencező nyuszin, így felgyorsítottam a lépteim.
Ahogy közelebb értem a lányhoz villogni kezdett a táj. A zöld fű hirtelen elszürkült, és tövises lett, aztán újra kizöldített. Megráztam a fejem, mire a villogás megszűnt. Újabb lépéseket tettem, de megint villogni kezdett minden, a nevetésből hirtelen vérfagyasztó sikítás lett, a lábamat pedig karmolni kezdték a tüskés bokrok. Talpamat égette a forró homok, és füst szaga terjedt a levegőben.
Lehunytam a szemem, és azért imádkoztam, hogy változzon vissza minden a pillangós rétté…
Lassan nyitottam fel a pilláimat, de nem. Nem változott vissza.
Még mindig az égető homokon álltam, tövises bokrok között, amik szinte körbefontak. Körbenéztem a hat-hét éves forma kislányt keresve, ehelyett a tizenhat éves egykori énem nézett vissza rám egy tüskés bokorból.
-Nem maradhatsz az álomvilágban örökké! – Nézett rám majdnem olyan szúrós szemekkel, mint amilyen bozótban feküdt. - Ébredj fel!
A táj viszont megváltozott.
A lány elmosódott, a tüskék közrefogtak, és fojtogattak, aztán szétrobbantak. Egy pillanatra megjelent a szép zöld rét, láttam a katicát a kézfejemen, és a ruhámra szállt egy rózsaszín pillangó. A pillanat elmúlt, a kép megváltozott: füstölő gyárak jelentek meg, majd egy másodpercen belül lángolt minden. A füsttől fulladoztam, és a földre estem. Kemény betonra. Beütöttem a karom, és éreztem, hogy vérezni kezd.
Aztán valami megrázott.
-Ébredj fel! – Hallottam a lány hangját, és az arca jelent meg előttem. Vagyis az én arcom. Vagy… Mi van? Komolyan visszakerültem huszon akárhány évvel ezelőttre?

Nagy nehezen nyitottam csak ki a szemem.
Sok pislogás után beazonosítottam MinHyunt, aki aggódva nézett rám, és a vállamat fogta.
-Jól vagy? – Kérdezte. Félig nyitott szájjal bólintottam, aztán körbenéztem a szobában. Minden ugyan ott volt, ahol eddig is. Az egyik könyv a földön hevert, ami fura volt. Én mindig a helyére raktam mindent.
-Eszti, minden oké? – Simogatta meg a hátamat a férjem.
-Mit keres az a könyv a földön?
-Ja, tegnap dobtam oda, mert ideges voltam. Majd elrakom. – Legyintett.
Nem sokra emlékeztem a tegnapi napból, csak az rémlett, hogy miután a fiúk lefeküdtek, (és MinHyun felébredt, mert bealudt munka közben) még vitatkoztunk a fiúk sorsáról.
Én értem, hogy el akarnak menni arra a meghallgatásra, de ha bejutnak nem marad idejük a tanulásra, ha meg nem jutnak be akkor meg lehet, hogy abbahagyják a zenélést. És egyiket sem akarom.
Felültem, és beletúrtam a hajamba.
-Újabb rémálom? – Ölelt át MinHyun.
-Valószínűleg. De volt benne egy kis jó rész is. – Bólogattam.
-Csak mert köhögtél, meg fulladoztál, pont mint tegnap.
-Az az álom rosszabb volt. Ma csak egy hídról estem bele egy folyóba, és tüskés bozótok akartak megfojtani.
-Az jobb, mint ha végig kell nézned a fiaid halálát, igaz? De ne aggódj, nem fog megtörténni egyik sem.
-Lehet hogy dilidokihoz kellene mennem? Amióta a fiúk betöltötték a tizenhetet ilyen fura dolgokat álmodok. Minden éjjel, ami nem normális.
-Az biztos, hogy ez nem normális, de lehet hogy elmúlik. Talán csak félsz, hogy elveszítesz valakit. – Simogatta meg a hajam.
-De attól még nem lenne három hónapja minden nyamvadt éjjel, amikor el bírok aludni, rémálmom.
-Szerintem el fog múlni. – Mosolygott rám. – Legyél kicsit optimista.
-Az vagyok. – Forgattam meg a szemem.
-Hallgasd csak! – Mutatott a plafon felé. Összehúzott szemekkel hallgattam a falon átszűrődő dallamokat. Valami ismerős dalnak tűnt, de nem voltam benne biztos.
-És összepakoltak? – Néztem felhúzott szemöldökkel a páromra.
-Talán. – Vont vállat.
-Megyek és megnézem őket. Ha nem, akkor nem mennek sehová. – Bújtam ki a takaró alól.
-Legalább öltözz fel! Nem kapcsolt be még a fűtés és hideg van. – Szólt utánam az ágyról.
Az emelet helyett először a gardróbba mentem, majd a fürdőbe.
Felöltöztem, és megfésülködtem. Kimentem a konyhába inni egy kávét, aztán utána mentem fel az emeletre.
Már a folyosón hallottam a zenét. Megálltam az ajtajuk előtt, és hallgattam egy kicsit. Felismertem az LR (VIXX Leo és Ravi) duóját, a Beautiful Liar-t.
Nagy levegőt vettem, aztán rövid kopogás után benyitottam.
-Szia… anya! – Állt fel a szekrény mellől MinYoung.
-Jó reggelt! – Köszönt az ágya alatt pakoló kicsi MinHyun.
-Sziasztok! Örülök, hogy pakoltok. Ha így igyekeztek talán holnapra rend, és tisztaság lesz itt. – Néztem körbe. A két gyerek összenézett, aztán folytatták a munkájukat. A zene az egyikük hangszórójából szólt, amit MinYoung ágyára raktak, a gitára mellé.
Néztem őket egy picit, ahogy szorgoskodnak, aztán becsuktam az ajtót, és lementem a konyhába.
Megreggeliztem, aztán nekiálltam kitakarítani a konyhát. Először is megkértem a páromat, hogy vigye ki a szemetet, aztán lemostam a csempéket, és leolvasztottam a hűtőt, és azt is kimostam.
Úgy dél körül járhatott az idő, mikor a két fiam megjelent, hogy éhesek.
-Kezdjétek el melegíteni a levest. – Intettem a gumikesztyűs kezemmel a tűzhely felé.
Megterítettek, aztán leültünk enni.
MinYoung fintorgott egy kicsit, amikor meglátta a brokkolit, de azért megette. Ebéd közben a meghallgatásról beszéltek. Vagy is inkább áradoztak.
-Apa, kitaláltuk, hogy a VIXX LR duónak a Beautiful Liar-át fogjuk énekelni, mert abban van zongora. Szerinted vihetünk hangszereket? – Fordult apja felé a kicsi MinHyun.
-Gondolom… - Vont vállat. – Bár a zongorát nem kellene elcipelni, maximum egy szintetizátort. Az kisebb, és szinte ugyan úgy szól.
-És tőletek fogjuk táncolni a FACE-t. Vagyis annak a kétfős verzióját. – Lapátolt a szájába egy adag tésztát MinYoung.
-Szerintem ügyesek lesztek. – Bólogatott MinHyun.
Kajálás után a fiúk elmosogattak, én pedig visszaültem a dolgozószobába az asztalomhoz, és folytattam a rajzomat.
Valamivel kettő előtt hívott fel Ren.
-Szia! – Emeltem bal kezemmel a fülemhez a telefont, a másikkal továbbra is rajzoltam.
-Szia! Hétfőn ráértek ugye? MinJin szülinapjáról lenne szó. Estefelé terveztük, olyan 5-6 óra körül. Az nektek is jó, ugye?
-A fiúk négyig vannak suliban, fél óra, mire hazaérnek… Ti szabit kértetek, én meg délelőtt elintézem, amit el kell… Úgyhogy igen, ráérünk.
-Pannit nem tudtam elérni, szóval kérlek majd szólj neki is, hogy hétfőn 5:30-kor legyenek nálunk.
-Okés. Szia!
-Köszi, szia! – Letettem a telefont, és megtöröltem, mert grafitos lett. Aztán folytattam az alkotást. Pannit amúgy is csak munkaidő után lehet elérni, akkor sem mindig.
Tényleg, ő még nem is tud a fiúk meghallgatásáról… Majd ma felhívom.
Éppen a cica szemén dolgoztam, mert valahogy nem volt jó a csillogás benne, amikor vibrálni kezdett minden.
Mint az álmaimban, csak ez most túlságosan is valóságos volt. Megráztam a fejem, de ugyan úgy villogott továbbra is.
Lehunytam a szemem. Kérlek, kérlek, kérlek, ne változzon meg semmi! Ne kössek ki egy gettó környéken, vagy egy sivatagban, se egy híd közepén, sem… semmi rossz helyen…
A lakásra gondoltam, minden egyes négyzetcentiméterén végigmentem, aztán lassan kinyitottam a szemem.
Valami villant, aztán sötét lett. Nem tudtam mozdulni sem.
Aztán újra felvillantak a fények, mintha valaki azzal szórakozna, hogy kapcsolgatja a villanyt.
Nagy megkönnyebbüléssel vettem, hogy nem kerültem egy másik galaxisba, mint az álmaimban. A fal színe, az ablak, a lámpa, a telefonom, a képek…. Minden stimmel.
Aztán lenéztem a papírra, és majdnem felsikítottam.
A cuki kiscica helyett, amit eddig rajzoltam egy hatalmas élő pók volt a papíron. A kezemben a ceruza helyett pedig egy csipesz.
Felugrottam, aztán egy köteg rajzlappal agyonütöttem a pókot, aztán a telefonomat felkapva kirohantam a szobából.
A konyhában persze nem volt senki, így ittam egy pohár vizet, aztán tárcsáztam Panni számát.
Kétszer kicsengett, aztán felvette.
Furcsa pillanatok egy extrémen fura napon.
A hangja valahogy zavart volt, mikor beleszólt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése